Women in Tech – that’s us!

A cross-sector, non-profit association with the aim of attracting, promoting and  making women in technical professions more visible. At the moment women are still clearly underrepresented in technical courses of studies and professions
in Germany, Austria and Switzerland (the proportion is around 20%), and we want to change that.

We want to make a contribution to a more equal and diverse society and especially motivate girls and women to take up a technical profession.

Therefore we organize digital and local events, show role models and form a strong and diversified network of companies, educational institutions and other organizations. In cooperation with our partners, we offer mentorships, job advertisements, career coaching and much more.

Would you like to become a member?

As a member you have priority when it comes to any offers from our partners or events, the opportunity to present yourself on our website and of course the chance to get in contact with other members easily and directly. Register here as a member of our Women in Tech e.V. association:

Become a member

Follow us on Social Media:

News & Blog

Was hat Handarbeit mit Technik zu tun?

In den letzten Jahren saßen viele von uns Zuhause und irgendwie musste die Zeit totgeschlagen werden, wenn es sonst nichts zu tun gab und man sich zum x-ten Mal durch die Netflix Serien gebinged hatte. Einige haben angefangen zu Stricken, zu Häkeln, zu Nähen oder sonst irgendeine Handarbeit auszuprobieren. Auch ich habe mich im vergangnen

#MyITDiary – Augen auf und durch – So geht’s!

Hi, ich bin Janine! Ich habe nach meinem wirtschaftswissenschaftlichen Studium als Assistenz und dann als Prozessmanagerin und Key-Userin in einem mittelständischen Großhandel in der Baubranche gearbeitet. Seit März 2022 bin ich bei der Avanade als Trainee im IT-Consulting tätig und Master-Studentin. Ich nehme euch im Rahmen von #MyITDiary mit in meinen Arbeitsalltag im IT-Consulting, mit

Interview mit Julia Tiganj

WIT: Hallo, Julia, bitte erzähle uns doch einmal kurz von dir persönlich. Julia: Ich bin kürzlich 27 Jahre geworden und habe zeitgleich meinen Master beendet. Nun folgt die Promotion von der ich schon früher wusste, dass ich sie mal in etwas unkonventionellem und vielleicht auch “Frauen untypischen”- Bereich machen möchte, um mich hervorzuheben und um

All articles

Next Events

All Events

Apply to become a speaker for our #SpeakUps!

Every month we invite a Woman in Tech  to speak to us about tech topics. Do you want to join us?

Apply now

Be a part of our vision by becoming a volunteer!

You have skills in content creation, coaching, speaking or training? We would love to include you in our team!

Apply now